Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker Birth:3.1kg; 1 month:4.1kg; 2 months: 4.7kg; 3 months : 5.2kg; 4 months: 5.9kg; 5 months: 6.5kg; 6 months: 7.0kg; 7 months:

Monday, March 16, 2009

Finally...my bumbo~

Last weekend ayah bought me a bumbo seat. At long last. Since I stay awake most of the time and I don't like to lay down. It's boring just to play with my playgym all the time so I'll scream and sometimes shout if no one picks me up. I like to stay upright most of the time as I can see what goes around me. So these are pictures of me showing off my bumbo. hehe
Tada~..I can now sit up..yea..totally love it!


Hey ayah, stop it..I'm trying to relax here..I'm watching the telly..move out of the way!


Ahh..There's my feet..love playing with them..wiggle..I've just discovered that it is part of my body..


Ummi!..fea nk mandi la..nape letak kat bumbo..

Waaa~ get me out of here..I want to go to maktok's house..Ummi, ayah! don't leave me here..

Ummi's note:-
Sejak ade bumbo ni senang ummi dan ayah nak solat berjemaah. Fea senyap jer but once ummi dan ayah selesai solat terus aja mulut tue berbunyi..hehe..pandai anak ummi ni..bijak


13 comments:

wun said...

haha bumbo!! bumbo!

Anonymous said...

mcm ape jek pkataan tu ye.."bumbo"
sbnrnye spesifik bumbo ni utk ape?

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

huh?..xpaham..spesifik mcm mane?..bumbo ni adelah jename kerusi yang fea duduk ni..heh..org panggil bumbo tp sebenarnye kerusi kot..ahaha..

ayahnye dah lame nak beli tak dapat2..dari umur fea 2 bulan dalam perut lagi dah nk nye..hehe

Anonymous said...

i mean kgunaan dia slain kerusi...
tgk mat2 salleh pn sket beli benda ni..
bg baby cepat duduk ke ape?
anyway,how much does it cost?
umur bby brp bln br leh gune?

wun said...

owh biar saya jawap...ehem..

Bumbo tu made in South Africa (ni takde kena ngene)..dia untuk baby duduk and it's good for the baby's posture and for the back...baby ni baring byk sgt pun tak elok...harga dia agak mahal sikit..harga biasa RM199 tapi cam sofeah ni beli masa ada discount jadi RM159..ikut kotak kata boleh guna dari 3-14 bulan..

Anonymous said...

woo..mekasih ayah sofea..:D
informasi anda sgt bergune..
hehehe..
btw,waktu2 bile jek sesuai gune bumbo?

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

maafan..saya tidak menjawab soalan rupenye..hehe

waktu yg sesuai utk beli bumbo apa bila bb tue dah tak larat nk baring n nk kite angkat jer..

kerusi ini juga sesuai apabila kite nk start introduce solid food to babies..senang bg mkn..

fea ni saje beli awl sbb die asyik nk org angkat jer..tak larat nk dokong slalu..makin heavy la die..maknye keding sgt..haha

Humaira Bt. Raslie said...

confuse confuse..kenape mcm AYAH sofeah yg nak bumbo seat ni, bukan SOFEAH? kenape?

p.s. auntie maira waktu kecik2 xde yer, bumbo bumbo seat ni. Gune kerusi biase je. Budak zaman skarang mmg. bukan dieorg yg nak, parents yg terlebih ambitious. haha

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

ahaha..soo true maira..

like babies know what they want. Parents ni yang nafsu tinggi..hehe..

Dearests said...

Cantik. Purple. Lama carik bende ni ye.

diana ghazali said...

alahai sofeah.. dah besar pndai duduk pun dia. comel plak tu.. cepat2 la makan ye comel

Nuroll said...

hi there,

just singgah at your blog. nk shout but no shout widget...:).I'm not sure but i think we've met before. At one uatama chili's right? I'm the mummy with that quinny buzz...

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

anis: thank you, thank you

diana: tak pandai duduk pon lagi..nk duduk kene gune kerusi la..klo tak tumbang die..hehe

nuroll: huh jumpe kat OU mungkin tapi jarang sgt pi sane. Kat chilli's lagi la bukan kot sbb xpenah makan kat situ dgn family baru ni..hehe..