Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker Birth:3.1kg; 1 month:4.1kg; 2 months: 4.7kg; 3 months : 5.2kg; 4 months: 5.9kg; 5 months: 6.5kg; 6 months: 7.0kg; 7 months:

Saturday, January 16, 2010

My habits~

My habits are:

1) selongkar wallet ayah and ummi to search for coins, when I have a lot I will point to ummi my piggy bank(actually shaped like a bear). I will slot the coins one by one and after each coin i will clap for myself. If tak jumpe coins saya akan ambil duit colour merah dan biru. colour merah saya paling suka

2) Cikgu ajar sebelum makan/mamam bace doa dulu. So kalau nk mkn sure saya tadah tangan dan amin baru la boleh makan.

3) Saya suka makan sendiri sekarang ni. kalau time makan ummi kene letak makanan dalam mangkuk dan bagi saya satu sudu untuk pegang. tapi saya tak reti nk suap siri sendiri lagi. so ummi kene ambil lagi satu sude untuk suapkan saya makan.

4) Kalau saya nampak ummi pakai tudung, saya terus akan ambil shoes saya. saya tau ummi nk pi jalan2. mane boleh tinggalkan saya.

5) Kalau dalam kereta saya mesti dok dalam car seat. Kadang kala saya protes jugak tapi ummi buat pekak saja. huu

6) Kalau fea batuk jer, fea tau kene tutup mulut..hehe..rayah ajar

7) Kalau main sepah2, fea akan kemas balik...masukkan sume barang dalam blue box fea..hehe

itu saja ye...saya mahu tidur~

2 comments:

Anonymous said...

tak lama lg leh ikut jejak Miya yg menjadi pegawai kastam, selongkar bag mama..siap purse jd kosong..then brg rampasan akan masuk dlm laci study table ( miya's private stash).

so we all kalo mencari benda tak jumpa, kena check laci tu.

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

comeinye Miya...ade pulak laci sendiri...fea pon ade box die sendiri jgk..kadang nk cari barang kene selongkar box tue dulu..hehe